چطور می توان در محل کار خلاق بود؟

صاحب هر کسب و کار مدرنی به شما خواهد گفت که نوع محل کاری که شما در آن کار می کنید می تواند چه تفاوتی ایجاد کند. بر هیچ کس پنهان نیست که محیط پیرامون ما تأثیر به سزایی در روحیه، عملکرد و سلامت روانی ما دارد. به همین دلیل است که شما به عنوان یک رهبر کسب و کار، باید روی ایجاد خلاقیت و نوآوری در محل کار تمرکز کنید. نه تنها شاهد افزایش بهره وری خواهید بود، بلکه می توانید یک محیط کاری مثبت و سالم را توسعه دهید.

 

  1. از کم شروع کنید

خلاق بودن لزوماً به این معنا نیست که شما به یک تحول بزرگ نیاز دارید. درعوض، سعی کنید ایده هایی که تا به الان داشته اید را توسعه و گسترش دهید. شما می توانید با بررسی مواردی که شرکت شما قبلاً ارائه داده و بهتر کردن آن، اولین قدم ها را بردارید.

از کارمندان خود نظرخواهی کنید! اجازه دهید افراد مبتکر و خلاق باشند. گوش دادن به ایده های آن ها مهم است. بازخورد برای ایجاد یک مکان کار مبتکرانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین اگر کارمندانتان احساس کنند می توانند ایده خود را با مدیریت علناً و به راحتی در میان بگذارند، نیز یک مورد مثبت است. آن ها مهمترین بخش کسب و کار شما هستند و در واقع محل کار متعلق به آن ها است.

 

  1. رقابت ایجاد کنید

اگر مطمئن نیستید چگونه خدمات خود را توسعه بخشید و پیش ببرید، بررسی کنید که رقبای نزدیک شما چه کاری انجام می دهند. گاهی اوقات از شخص دیگری الهام می گیریم. کارهای دیگران را کپی نکنید. درعوض، ببینید چگونه می توانید ایده های آن ها را تکمیل کنید و بهبود بخشید.

جاه طلبی و آرزوهای بزرگ داشتن در هر کسب و کاری یک دارایی بزرگ به حساب می آید. این یک واقعیت بدیهی است که وجود کمی رقابت سالم بین همکاران باعث ایجاد انگیزه در افراد می شود. برای اینکه چطور می توانید ایده ها و محصولات موجود را تکمیل و توسعه بخشید از تکنیک طوفان فکری استفاده کنید و از مشخص و واضح بودن اهداف خود اطمینان حاصل کنید. مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید، این است که از تجربه کردن و آزمایش و خطا نترسید. به آنچه تیم تان می گوید گوش دهید و با یکدیگر خلاقانه ترین ایده را بیابید. 

یکی ار تکنیک های خوب و کاربردی ایجاد رقابت، استفاده از روش طوفان فکری است.

چطور می توان در محل کار خلاق بود؟

  1. فضای باز کاری، همیشه بهترین گزینه نیست!

فضای باز در محیط های اداری دیگر محبوبیت گذشته را ندارد و در بعضی موارد ثابت شده است که تأثیر منفی بر عملکرد نیز دارد. ممکن است شلوغ و پر سر و صدا و فاقد حریم خصوصی باشند. این حواس پرتی ها می تواند تمرکز روی کار را دشوار و با مشکل رو به رو کنند. و تمام این موارد مانعی است برای خلاقیتی که می خواهید در دفتر جدید خود ایجاد کنید.

بنابراین به جای استفاده ی کورکورانه و نا آگاهانه از یک فضای باز یکپارچه، چیدمان و طراحی مناسبی که برای فضای کاری و تیم شما بهتر است را در نظر بگیرید. دفترها با یکدیگر متفاوت هستند و اگر این کار را با توجه به نحوه عملکرد تیم خود انجام دهید بهترین نتیجه را خواهید گرفت. اگر تصمیم دارید که دفتر خود را سازماندهی کنید، مطمئن شوید که به اندازه کافی فضای خصوصی برای جلسات و تماس های حساس وجود دارد. مبلمان نقش بزرگی در این امر خواهند داشت.

 

  1. رهبری و مدیریت

فراموش کردن رهبری واحد کسب و کار شرکت در این فرآیند اغلب آسان است. هر لیدری مقررات خاص خود را دارد و همه کارکنان از تصمیمات نهایی راضی نخواهند بود. مهم است اطمینان حاصل کنید از اینکه رهبران واحد کسب و کار آگاهانه تصمیم به تغییر سبک و طراحی گرفته اند و کورکورانه مجبور به طرحی جدید نشدند.

 

نتیجه گیری

روش های زیادی برای نوآوری و ایجاد تغییرات و اصلاحات در محل کار شما وجود دارد، اما همانطور که می بینید، نظرات و علاقه مندی های بین افراد یکسان است. تمام آن ها منجر به کارکنان راضی ای می شوند که بهترین عملکرد را دارند و کار خود را به بهترین وجه انجام می دهند. در دنیای امروز، گاهی اوقات فراموش کردن اینکه کارمندان شما انسان هستند و نه ربات، آسان است. یک محل کار خلاق به شما نشان می دهد که هم به آن ها و هم سرزندگی شرکت خود اهمیت می دهید، که این دلیل اصلی است که شما باید در این راه تلاش کنید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید