تشکر از کارمندان

همان طور که Kathryn Minshew، مدیرعامل شرکت The Muse می گوید، “یک شرکت به خوبی افرادش است.” یک تیم مستحکم از متخصصصان واجد شرایط برای موفقیت و پیشرفت کسب و کارتان تشکیل می دهید. در نهایت، آن ها هستند که موتور کسب و کار را روشن نگه می دارند.

با تمام کاری که کارکنان شما در یک روز انجام می دهند، بیان کردن این که شما چقدر برای زمان، مشارکت و حتی فداکاری کردن برای شرکت سپاسگزار هستید، از اهمیت بالایی برخوردار است.

به علاوه، کارکنانی که احساس داشتن یک هدف و وفادار بودن در محل کار دارند عموماً در مسئولیت های روزانه شان سازنده تر هستند و به کار نیز وفادارترند.

پس مدیران چه طور می توانند قدردانی خود را همزمان با افزایش تعامل کارمندان بیان کنند، نه تنها در طول فصل تعطیلات بلکه در تمام سال؟

۱۰ قانون طلایی برای تشکر و سپاسگزاری:

اجرای بعضی و یا همه ی این قانون ها در کسب و کارتان به ایجاد یک حس احترام و سپاسگزاری در تمام کارمندان و اطمینان از اینکه شرکت تان هنوز هم در سال بیشترین سودآوری را دارد، کمک می کند.

 

  1. آن را بنویسید

بیشتر مدیران با گفتن کلمه ی “متشکرم” از کارکنان خود در طول روز قدردانی می کنند.

ولی بیایید صادق باشیم: این عبارت وزن زیادی دربر ندارد اگر در مسیر رفتن به یک جلسه و یا مانند یک پاسخ سریع ایمیل گفته شود. نوشتن یک تبریک ویژه تعطیلات و تشکر صادقانه به هر کدام از کارکنان به صورت خیلی عمیق تری تاثیر می گذارد.

 

  1. توجه کنید

شما می دانید که کارمندانتان در کارشان عالی هستند، به این دلیل است که آن ها را استخدام کرده اید!

اعضای تیم خود را با بررسی علاقه هایشان فراتر از کاری که می کنند بشناسید. آنها شما را تحسین خواهند کرد برای وقتی که جهت شناخت علاقه های شان و در نهایت اینکه چه چیزی به آن ها انگیزه می دهد – چه شخصی و چه کاری – گذاشته اید.

 

  1. دستاوردهای کاری و شخصی را جشن بگیرید

یکی از بهترین حس ها در جهان انجام یک کار بزرگ است. یکی از بدترین ها هم زمانی است که آن موفقیت به طور کامل نادیده گرفته شود.

لاش کنید در تعاملات سریع روزانه حضور موثر داشته باشید. دفعه ی بعدی که در حال صحبت با کارمندان خود بودید، درباره ی مثلا یک به روزرسانی بپرسید و نتیجه ی آن را ببینید.

 

  1. کمک برای آموزش را در نظر بگیرید

در حالی که بعضی از شرکت ها راه هایی جهت حمایت از آموزش بیشتر برای تیمشان دارند. گزینه های مختلف آموزش را بسنجید، و این را به عنوان یک سرمایه گذاری روی کارمندان تان در نظر بگیرید.

 

  1. افزایش تعطیلات و طولانی کردن آخر هفته ها

کارمندان، به طور میانگین، حدود ۱,۸۱۱ ساعت در سال را به کار کردن می گذرانند. استراحت آنها برای چند روز در طول تعطیلات امری طبیعی است. نشان دهید که در حقیقت چه طور از کارکنان خود با اختصاص چند روز تعطیلی بیشتر برای اینکه بتوانند زمان خود را با کسانی که دوستشان دارند سپری کنند قدردانی می کنید.

تشکر و قدردانی

  1. اعضای خانواده را در نظر بگیرید

ممکن است کارمندان شما تنها افرادی باشند که استخدام شدند، ولی هر عضو خانواده آنها نیز در پیشرفت کسب و کار تاثیر دارند.

سزاوار است این افراد نیز تقدیر شوند. هر زمان که ممکن است از اعضای خانواده برای جشن های تعطیلات و در گردهمایی های اداره دعوت کنید.

 

  1. به آسایش آن ها توجه کنید

تایمی که در محل کار گذرانده می شود ممکن است صرف خیلی کارهای دیگر شود. روزهایی وجود دارند زمانی که برای یک فنجان قهوه از دست می رود. کارمندان خود را با قرار دادن ملزومات انرژی زا مانند نوشیدنی های قهوه، آب میوه های تازه و میان وعده های دیگر متمرکز نگه دارید.

 

  1. یک روش تشکر برای همه مناسب نیست

به یاد داشته باشید همان طور که علایق و انگیزه های افراد با هم متفاوت است، روشی که به آن ها پاداش می دهید هم باید منحصر به فرد باشد. این پاداش می تواند یک ایمیل تبریک و یا هدیه باشد، مطمئن شوید هر حرکتی حساب شده و دلخواه آن فرد است.

 

  1. قدرت قدردانی و تشکر

در حالی که دادن هدایا یک راه عالی برای قدردانی از کارمندان در طول موقعیت های خاص است.

ولی این کار به راحتی در طول سال ادامه دار نیست. بیان کردن تشکر حتماً نباید هزینه کردن برای چیزی باشد. هیچ وقت قدرت یک جمله ی صادقانه ی “ممنون از زمانی که امروز گذاشتی” و یا “ممنون برای تمام کارهایی که برای شرکت انجام دادی” را نادیده نگیرید.

 

  1. این کار را به یک عادت تبدیل کنید

ابراز تشکر از کارمندان نباید مختص موقعیت های خاص باشد. با تبدیل عمل تشکر کردن به یک قسمت دائمی روتین روزانه ی خود، بهره وری و روحیه را بالا نگه دارید.

با بهره مندی از نرم افزار تقدیر سازمانی نومانو می توانید فرهنگ قدردانی و تشکر را در کسب و کار جاری کنید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید