تحویل سواره

بحران فعلی بهداشت جهانی همه را تحت تأثیر قرار داده است. مهم نیست کجا هستید یا در کدام صنعت کار می کنید، شما نیز آن را حس می کنید. کسب و کارهای  فیزیکی (خشت و ملات یا Brick and Mortar، بنگاههایی اند که  صرفاً به طریقه سنتی و بدون استفاده از اینترنت فعالیت می‌کنند) رنج و سختی بسیاری را متحمل می شوند، زیرا بسیاری از آن ها مجبور شدند به طور کامل بسته شوند و یا فقط به تحویل و یا بیرون بری بپردازند. حتی برخی از فروشگاه های اصلی که باز هستند نیز به دنبال ارائه راهکارهای جدیدی برای حفاظت از کارکنان و مشتریان خود هستند، زیرا آن ها کالاهای مورد نیاز را تهیه می کنند. یکی از روشهای خلاقانه ای که کسب و کارها می توانند در حین محافظت از مردم باز باشند، ارائه تحویل سواره (Curbside Pickup) برای سفارشات است. این نوعی از خدمات سواره برای کسب و کارهاست که البته معمولاً این کار را انجام نمی دهند. 

 تحویل سواره مزایای بسیاری را به همراه دارد. به ویژه این که شما از مشتریانی که نمی توانند وارد فروشگاه های شما شوند و همچنین کارکنانتان که همچنان مشغول به کار هستند، محافظت می کنید. همچنین، توانایی خود برای باز ماندن و خدمت به جامعه که با تغییرات بی سابقه ای در زندگی روزمره رو به رو است، حفظ می کنید. بیایید نگاهی دقیق تر به این نکته بیاندازیم که تحویل سواره برای کسب و کار شما چه معنایی دارد و مواردی را که باید در صورت اتخاذ آن، در نظر بگیرید، بررسی کنیم.

 

به جامعه خود کمک کنید

هنگامی که شما تحویل سواره را در کسب و کار خود ارائه می دهید، به مشتریان این امکان را می دهید تا آنلاین از شما خرید کنند، به مکان کسب و کار شما بیایند، و بدون نیاز به ترک ماشینشان خرید خود را تحویل بگیرند. این گفته که “آنلاین سفارش بده، در فروشگاه تحویل بگیر” سیاست بسیاری از فروشگاه ها، مانند بست بای (Best Buy) و تارگت (Target)، است که در گذشته داشته اند. مشتریان این گزینه را انتخاب می کردند، زیرا برای آن ها راحت تر بود و کسب و کارها آن را دوست داشتند زیرا هزینه های حمل و نقل و استفاده از بسته بندی را کاهش می داد. با توجه به افزایش نگرانی های امروز در زمینه بهداشت عمومی، انجام تحویل سواره برای همه مطمئن تر و ایمن تر است.

بسیاری از فروشگاه ها و کسب و کارها خدمات ضروری ای برای جوامع خود در نظر گرفته اند، بنابراین آن ها نیاز به راه های ایمن تری برای باز ماندن در طول این دوران دارند. اما حتی در مناطقی که محدودیتی برای باز ماندن وجود ندارد، ممکن است کسب و کارها در حال حاضر بخواهند تحویل سواره را اتخاذ کنند، بنابراین آن ها برای تغییر دستورالعمل های آینده آماده هستند. کسب و کارهایی که لازم نیست مشتری ها برای خرید به فروشگاه بروند، می توانند از تحویل سواره به عنوان فرصتی برای حفظ امنیت افراد در حین خدمت استفاده کنند.

با این روش، از موجودی فعلی کالا استفاده خواهید کرد، کارمندان  و درآمد خود را حتی اگر کاهش یابد، حفظ می کنید. کارمندان مشاهده خواهند کرد که شما تمام تلاش خود را می کنید تا آن ها را در حین کار کردنشان ایمن نگه دارید. مشتریان خوشحال خواهند شد که هنوز هم می توانند سفارشات، مواد غذایی و سایر اقلام را در این شرایط تهیه کنند.

تحویل سواره از مشتریان و کارمندان محافظت می کند، زیرا میزان تماس با دیگران را محدود می کند. برخی از کسب و کارها امکان خرید پنجره ای را فراهم کرده اند، که مشتری می تواند بدون ترک ماشین از پنجره فروشگاه محصول مورد نیاز خود را خریداری کند، و در حال حاضر در برخی از رستوران های فست فود این خدمات سواره ارائه می شود.

تحویل سواره

گزینه دیگر این است که کارمندان پس از تأیید سفارش و مشتری، سفارش را مستقیماً در صندوق عقب خودرو قرار دهند.

 

ملاحظات مربوط به تحویل سواره

قبل از تصمیم گیری در مورد انجام تحویل سواره، تمام کسب و کارها باید دستورالعمل های منطقه ای و مقامات بهداشت عمومی را رعایت کنند. بسته به موقعیت مکانی شما، ممکن است دستورالعمل های مختلفی وجود داشته باشد.

در مرحله بعد، ضروری است در مورد نحوه برنامه ریزی و ساماندهی کارمندان فکر کنید. فرایند آماده سازی سفارش، بسته بندی آن برای تحویل و اطلاع رسانی به مشتری را مشخص کنید. اگر قبلاً این خدمات را ارائه داده باشید، احتمالاً با این روند آشنا هستید، در غیر این صورت اکنون وقت خود را برای این کار سازماندهی کنید.

نقاطی را که مشتری ها باید ماشینشان را در آن مکان پارک کرده و منتظر بمانند را مشخص کنید. برخی از این مکان های تحویل محصول با علائم مشخص شده اند، در حالی که برخی دیگر علائم موقتی را در خارج از دربشان یا سکوهای بارگیری مشخص کرده اند. مهم نیست که کدام روش را انتخاب کنید، تنها مشخص کنید که مشتریان باید به کجا بروند.

به مشتریان دستورالعمل های واضحی راجع به اینکه بعد از رسیدن به آن مکان چه کاری باید انجام دهند و اینکه چه اطلاعاتی را باید برای تأیید سفارش خود داشته باشند، ارسال کنید. فروشگاه های مواد غذایی و فروشگاه های خرده فروشی اغلب از مشتریان می خواهند تا با شماره ای تماس بگیرند و به کارمندان اطلاع دهند که رسیده اند.

تصمیم بگیرید که آیا قرار است کارمندان سفارشات را مستقیماً در صندوق عقب اتومبیل ها قرار دهند یا اینکه سفارشات را با حداقل تماس به مشتری تحویل دهند. پیشتر این موضوع را به مشتری ها اطلاع دهید تا آن ها نیز بتوانند آماده شوند، زیرا ممکن است برخی از مشتریان مجبور به باز کردن صندوق عقب به صورت دستی باشند.

اکنون زمان عجیبی و ناشناخته ای برای کسب و کار است. شما باید راه های خلاقانه ای برای باز ماندن در این بحران بهداشت عمومی ارائه کنید. اگر قادر هستید (یا مجبور هستید) باز بمانید، ارائه تحویل سواره راهی عالی برای محافظت از کارمندان و مشتریان است. با کمی برنامه ریزی، می توانید همین حالا از آن استفاده کنید و حتی در آینده، بعد از بازگشت شرایط به حالت عادی نیز آن را ادامه دهید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید