بایدها و نبایدهای ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس ها مجموعه ای از فناوری های مخابراتی است که به کسب و کار ها و سازمان ها اجازه می دهد دو یا چند مکان ارتباط صوتی و تصویری همزمان داشته باشند. در این مقاله به ۱۰ نکته ای که در ارتباط با ویدئو کنفرانس باید رعایت کنیم می پردازیم.

 

 باید های ویدئو کنفرانس

هر زمان که صحبت نمی کنید میکروفون خود را قطع کنید، حتی اگر در اتاق تنها هستید. سر و صدای پس زمینه می تواند باعث حواس پرتی شود.

 

از تنظیمات ویدئو خود آگاه و مطلع باشید. قبل از ارائه مونولوگ دو دقیقه ای که هیچ کس نمی شنود، چک کنید که میکروفون خاموش باشد. همچنین  سرعت و ارتباط های اینترنتی و شبکه خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که در شبکه مشکلی وجود نداشته باشد

 

اطمینان حاصل کنید که اتاق شما به اندازه کافی روشن باشد و نور کافی داشته باشد. از نور طبیعی پنجره استفاده کنید یا چراغ اتاق را روشن کنید تا اتاق روشن تر شود.

 

لباس مناسب بپوشید. پوشیدن پیراهن کار و شلوار راحتی می تواند وسوسه انگیز باشد، مخصوصاً اگر در خانه باشید، اما مانند زمانی که یک در یک کنفرانس حضوری هستید لباس بپوشید. شما هرگز نمی دانید که آیا قرار است ناگهان از جای خود بلند شوید و یا اینکه دوربین تان ممکن است بیفتد. بنابراین برای تماس های ویدئویی خود لباس مرتب و حرفه ای بپوشید.

video conferencing

دکوراسیون شما باید مناسب کار و پیرامون تان مرتب باشد. اگر اتاق شما نامرتب است، آن را تمیز کرده یا اتاق دیگری را پیدا کنید. این همچنین شامل میز شما نیز می شود! از وجود چندین لیوان چای و زباله های روی سطح میز خودداری کنید.

 

قبل از تماس ویدئو کنفرانس میکروفون خود را آزمایش کنید، به خصوص اگر این کنفرانس یک جلسه مهم باشد. آن را قبل از شروع جلسه با همکار خود آزمایش کنید. هیچ چیز بدتر از تلاش برای به اشتراک گذاشتن مطلبی مهم، و عدم امکان برقراری ارتباط واضح به دلیل ضعیف بودن وضوح و ولوم صدا شما نیست.

 

 اگر در یک تماس گروهی بدون ویدئو هستید، قبل از صحبت خودتان را معرفی کنید. جمله ای مانند این را بگویید “سلام رضا هستم، یک سؤال دارم.” در حالی که برخی برنامه ها به شما اطلاع می دهند که چه کسی صحبت می کند، کنفرانس چنین نخواهد بود، بنابراین حتماً خودتان را معرفی کنید.

 

وقتی در ویدئو کنفرانس صحبت می کنید، به جای اینکه به خودتان روی صفحه کامپیوتر نگاه کنید، به دوربین نگاه کنید. این کار کمک خواهد کرد دیگران احساس کنند تعامل و مشارکت ۱۰۰ درصدی دارید.

 

نباید ها

 

در هنگام تماس ویدئویی ایمیل یا مقاله ها را بررسی یا مطالعه کنید. این شامل انجام کارهای اضافی فراتر از تماس نیز هست.

 

موقعیت دوربین خود را خیلی پایین یا بالا قرار دهید. زاویه های عجیب و غریب دوربین ممکن است در طول تماس های کنفرانس ویدیویی بسیار گیج کننده و ناخوشایند باشد و موجب حواس پرتی شود. اطمینان حاصل کنید که دوربین شما در زاویه هم سطح چشم شما و در مانیتوری که قصد استفاده از آن برای ویدئو کنفرانس را دارید باشد.

 

یادآوری این نکته ضروری است که کنفرانس های ویدئویی اساساً تعامل های حضوری ای هستند که به کسب و کارها اجازه می دهند تا ارتباط بهتری برقرار کنند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید