نرم افزار CRM

در دنیای سریع دیجیتال امروز، یک نرم افزار CRM قابل اعتماد برای موفقیت هر کسب و کار، امری ضروری است. با این وجود، انتخاب نرم افزار CRM که متناسب با نیازهای خاص شرکت است، می تواند یک چالش بزرگ باشد.

اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از نرم افزاری مانند اکسل، تلاش برای اتصال بین پلتفرم های جدا یا استفاده از نرم افزارهای قدیمی و پشتیبانی نشده، برای رشد و توسعه مناسب نیستند.

با توجه به موارد بسیار، از جمله قیمت، پشتیبانی مشتری و خدمات پیگیری، که باید هنگام انتخاب نرم افزار CRM برای کسب و کارتان در نظر بگیرید، اولین اقدام مهم، ارزیابی کامل نیازهای خاص کسب و کارتان و سپس مطابقت آن نیازها با پیشنهادهای مختلف و میزان بودجه ی شما می باشد.

در این پست از وبلاگ نومانو، چند نکته عملی در رابطه با نحوه شناسایی بهترین راه حل های مدیریت ارتباط با مشتری برای مطابقت با نیازهای کسب و کارتان را ارائه می دهیم.

در قسمت ۲ راهنمایی مفیدی در مورد انتخاب صحیح فروشنده CRM از میان تعداد بیشماری از گزینه های موجود ارائه خواهیم داد.

 

نکات کلیدی در رابطه با نرم افزار CRM

بزرگترین اشتباهی که بسیاری از کسب و کارها هنگام انتخاب نرم افزار CRM مرتکب می شوند این است که به جای اینکه ابتدا نیازهای خاص و اولویت های کاری شان را تشخیص دهند و روی آن ها متمرکز شوند، روی تفاوت ویژگی ها و قیمت تمرکز می کنند.

قبل از ارزیابی نرم افزارهای CRM موجود، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  1. تلاش می کنید چه فرآیند ناکارآمدی را با استفاده از نرم افزار CRM بهبود بخشید؟
  2. در حال حاضر چه فرآیند مؤثر و جریان کاری را نیاز دارید؟
  3. چه کسی می خواهد از CRM استفاده کند، و چگونه از آن استفاده خواهند کرد؟
  4. سرویس CRM مبتنی بر ابر یا مستقر در محل، کدام را نیاز دارید؟
  5. به چه ادغام هایی همراه با سیستم ها و نرم افزارهای دیگرتان نیاز دارید؟
  6. بودجه کلی شما چقدر است؟

تنها بعد از اینکه به نتیجه رسیدید که چرا باید نرم افزار CRM را انتخاب کنید و اینکه نیازهای خاص تان چیست، باید شروع به بررسی پیشنهادهای خاص و ارزیابی کنید.

 

نرم افزار CRM مبتنی بر ابر یا مستقر در محل کسب و کار؟

با یک راه حل CRM مبتنی بر ابر، برای نصب، اجرا و مدیریت آن نیازی نیست که سرور خودتان را داشته باشید یا تخصص فنی در محل داشته باشید. به سادگی با استفاده از مرورگر وب مورد علاقه خود وارد CRM مبتنی بر ابر می شوید. و تمام اطلاعات مشتری هایتان روی سرور فروشنده قرار دارد.

با این وجود برای دسترسی به سرویس باید به اینترنت متصل باشید. این مورد هیچ تفاوتی با سایر خدمات رایج ابری مانند Gmail یا Netflix ندارد.

امروزه محبوب ترین CRM های ابری، یک اپلیکیشن CRM Mobile هم دارند که امکان دسترسی به داده ها را از طریق دستگاه تلفن همراه و شبکه تلفن همراه در صورت عدم دسترسی به اینترنت، از هر کجا و در هر زمانی را فراهم می کند.

با یک راه حل CRM مستقر در محل، نرم افزاری را روی سرور خود نصب می کنید که معمولاً در لوکیشن شما قرار دارد. همچنین در صورت نیاز به ادغام با سایر اپلیکیشن ها، دسترسی مستقیم به سرورها را فراهم می کند.

با این وجود برای نصب و نگهداری نرم افزار و همچنین هزینه های پیش رو برای خرید سخت افزار و سیستم عامل های لازم، شما نیاز به تخصص داخلی دارید.

ما در این مقاله نگاهی دقیق تر به TCO (هزینه کامل مالکیت) هر دو مورد خواهیم داشت.

نرم افزار CRM

ویژگی ها و کارکردهای مورد نیاز را شناسایی کنید

کسب و کار شما دارای فرآیندهای منحصر به فردی است، پایگاه مشتری و پویایی شناسی توسعه. تعهد به مجموعه از پیش تعریف شده با توابع استاندارد، اساسی یا غیر انعطاف پذیر، انتخاب درستی برای موفقیت طولانی مدت نیست. به دنبال یک CRM قابل تنظیم باشید که بتواند با کسب و کار شما رشد کند.

اگر نرم افزار CRM ‘سطوح’ مختلفی را ارائه می دهد، آیا می توان آن را به راحتی به نسخه بعدی ارتقا داد؟ چه کارکرد اضافی ای ارائه می دهد؟

نکته دیگر این است که بعضی از نرم افزارهای CRM با توابع و ویژگی های زیادی پر شدند که ممکن است هرگز از آن ها استفاده نکنید. مراقب پرداخت هزینه های زیاد برای بسیاری از عملکردهایی که هرگز به آن ها نیازی نخواهید داشت و یا از آن ها استفاده نخواهید کرد باشید.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط (Software Advice)، کسب و کارهایی که بار اول است CRM خریداری می کنند، اغلب ویژگی هایی که در واقع به آن احتیاج دارند را دست بالا در نظر می گیرند.

بسیاری از SMB ها انتظار دارند که هر کاربر هر ماه حدود ۷۰ تا ۷۵ دلار برای یک سیستم قوی CRM پرداخت کند، اما ممکن است آن ها نیازها و هم قیمتی که باید برای CRM بپردازند را دست بالا در نظر بگیرند. )منبع (Software Advice

این به یکی از سؤالات اصلی اولیه ما برمی گردد … چه کسی قصد دارد از CRM استفاده کند؟ آیا بین گروه های کاربران در سازمان شما نیازهای مختلفی وجود دارد؟

یک CRM فراگیر ممکن است یک انتخاب عاقلانه باشد اگر بتواند نیازهای تمام گروه های مختلف شما، مانند تیم های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری را برآورده کند.

 

ادغام های شخص ثالث

هنگامی که فرایند انتخاب CRM برای کسب و کارتان را شروع می کنید این یکی از مهمترین ملاحظات است.

استفاده از یک CRM باید فرآیندهای کاری شما را ساده تر و مختصرتر کند، آن ها را پیچیده نکنید زیرا در این صورت سایر نرم افزارهای شما با پلت فرم CRM تان ارتباط برقرار نخواهند کرد و ادغام نخواهند شد.

شما باید اطمینان حاصل کنید CRM ای که انتخاب کرده اید می تواند با تمام برنامه های دیگری که تا به حال از آن ها استفاده می کردید، ادغام شود.

علاوه بر ادغام های رایج مانند Outlook Mail وExcel ،  CRMجدیدتان همچنین باید به طور یکپارچه با نرم افزار حسابداری تان، نرم افزار HR و حتی وب سایت شما ادغام شود بنابراین فرم ها می توانند صورتحساب و پلت فرم های تجارت الکترونیکی جدید را برای ثبت معاملات وارد کنند و البته همین طور پلت فرم بازاریابی و خدمات مشتری تان را.

 

انتخاب یک ارائه دهنده ابری نرم افزار CRM

اکنون که درک کرده اید چرا به یک CRM احتیاج دارید چطور از آن استفاده خواهید کرد، زمان آن رسیده است که به ارزیابی گزینه های موجود و فروشندگان نرم افزار بپردازید تا بهترین مورد را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید.

در این پست مرتبط چند نکته مفید برای کمک به شما در محدود کردن گزینه های انتخاب و شناسایی فروشندگان بالقوه در یک بازار بسیار شلوغ ارائه می دهیم.

مطالب مشابه

پیام بگذارید