مشارکت کارمندان و رضایت مشتری

“هر کاری که انجام می دهید را به خوبی به انجام برسانید. آنقدر خوب که افراد بخواهند دوباره برگردند و کار شما را به بقیه نشان دهند که چقدر خوب آن را انجام می دهید.” 

والت دیزنی

این به نفع هر شرکت است که خدمات مشتری عالی ای را ارائه دهد تا مشتریانش، خواه کسب و کارها باشند خواه اشخاص، با وفاداری خود این خدمت را پاسخ دهند. این وفاداری منجر به تبلیغات دهان به دهان می شود و همچنین روابطی محکم و پایدار ایجاد می کند.

برای بهبود تجربه مشتری، می توانید میلیون ها تومان در نرم افزار CRM با فناوری پیشرفته و کاربر پسند سرمایه گذاری کنید. حتی می توانید از روش های قدرتمند بازاریابی برای ساختن فضاهای اداری و یا فروشگاهی استفاده کنید. با این حال، در پایان روز، همه چیز به این واقعیت ساده برمی گردد: شما به مردم به عنوان مشتریانتان نیاز دارید تا مشکلات مردم را حل کنید.

 

برای مشارکت داشتن مشتری ها و ایجاد وفاداری به کارمندان متعهد نیاز دارید

به عنوان رهبر کسب و کار، برای اطمینان از اینکه کارمندان خط مقدم شما می توانند بارها و بارها تجربه مشتری استثنایی ای را ایجاد کنند، چه کاری می توانید انجام دهید؟

چگونه با کارمندان خود تعامل دارید و آن ها را به گونه ای مشارکت می دهید که باعث می شود آن ها حتی با گذشت یک روز طولانی، با همه ی مشتریان با مهربانی و احترام رفتار کنند؟

اجازه دهید در این مطلب از وبلاگ نومانو چند ایده را به طور خلاصه بیان کنیم:

 

یک فرهنگ سازمانی قوی و مثبت ایجاد کنید

فرهنگ سازمانی باید بر افراد متمرکز باشد نه بر سود!

نگاه کردن به حد سودآوری برای اندازه گیری نتایج، شهودی و ملموس است به دلیل اینکه مقیاس واضح و روشنی از ROI (بازده سرمایه گذاری) است. با این حال، این افراد هستند که موجب سودآوری می شوند، نه برعکس. کارمندان با ارزش ترین و امید بخش ترین سرمایه یک کسب و کار هستند.

 

کارمندان خط مقدم به همان اندازه که با آن ها خوب رفتار می شود موفق هستند

شما نمی توانید از همکاران فروش یا نمایندگان خدمات مشتری انتظار داشته باشید که با مشتریان با مهربانی و احترام رفتار کنند، مگر اینکه همکارانشان با آن ها با ملاحظه رفتار کنند. تنها راه اطمینان از اینکه همه افراد در سازمان با یکدیگر با محبت و احترام رفتار کنند ایجاد فرهنگی قوی است. حفظ فرهنگ قوی و مثبت باید از اهداف مالی فراتر رود.

 

کارمندان خود را مشارکت دهید

از کارمندان برای هر کاری که به خوبی انجام شده است قدردانی کنید.

اجازه ندهید که کار خوب یا طرز برخورد و رفتارهای محبت آمیز بی جواب بمانند و مورد بی توجهی قرار بگیرند. از آن ها قدردانی کنید. با اتصال عمل یا رفتار آن ها به اهداف شرکت، قدردانیتان را خاص، به موقع و معنادار سازید. کارمندان خود را از اینکه چقدر حواستان به آن ها هست، شگفت زده و سوپرایز کنید. کارمندان متعهد برای تحویل کار خود تلاش بسیار زیادی می کنند. به آن ها نشان دهید که چقدر قدردانشان هستید و به آن ها احترام می گذارید، و آن ها به مشتریان شما احترام می گذارند و قدردانشان خواهند بود.

مشارکت کارمندان و رضایت مشتری

برنامه های تقدیر عالی را پیاده سازی کنید

برنامه هایی که به کارمندان به خاطر عملکرد خوب و تقدیر و قدردانی از یکدیگر پاداش می دهند و می توانند بطور روزانه مورد استفاده قرار گیرند را پیاده سازی کنید. مدل کودوس در پلتفرم تقدیر سازمانی نومانو این کار را بسیار ساده و کاربردی انجام می دهد. بر اهمیت وقت گذاشتن برای تقدیر و قدردانی از همکاران برای کمک به یک کار، بیرون رفتن از مسیر خود برای رسیدن به یک هدف یا انجام یک کار عالی در یک وظیفه، تأکید کنید. اینگونه تیم ها را درگیر و هم زمان فرهنگ سازی نیز می کنید.

 

دانش محصول و صنعت را به اشتراک بگذارید

بهترین کارمندان مشتری مدار، متخصصان مشتاق آن صنعت و محصول هستند.

اگر می خواهید مشتری ها به شما اعتماد کنند، آن ها باید احساس کنند که شما می دانید درباره ی چه چیزی صحبت می کنید. کارمندان مشتری مداری را استخدام کنند که درمورد محصول و صنعت شما بسیار مشتاق هستند. به کارمندان کمک کنید که از اخبار مربوط به صنعت و به روز رسانی محصولات مطلع و به روز باشند.

 

کارمندان را تشویق کنید که دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند

بخشی از جلسات هفتگی را به کارمندان اختصاص دهید تا مطلبی را که اخیراً درباره محصول یا صنعت آموخته اند با تیم به اشتراک بگذارند. شاید آن ها بتوانند به نوبت، و هر هفته، یکی از آن ها خبرهای جالب مقاله ای که هفته گذشته خوانده اند را به اشتراک بگذارند. 

 

به سازمانی مشتری مدار تبدیل شوید

هنگامی که شما یک فرهنگ عالی و مستحکم ایجاد کردید، و به طور مداوم کارمندانی پرشور، خوشحال و باهوش را آموزش می دهید، این انرژی مثبت را برای ایجاد تجربه مشتری استثنایی متمایل سازید. برای ارائه خدمات عالی و اهداف دیگر که قرار است دنبال شوند آن را به عنوان هدف اصلی شرکت در نظر بگیرید. اغلب گفته می شود: “همیشه حق با مشتری است.” واقعیت این است که مشتریان موفقیت یک شرکت را تعیین می کنند. مشتریان به اندازه ای که تحت تأثیر ارائه خدماتی که برای محصولی که مطابق انتظارشان کار نمی کند قرار می گیرند از محصولی بی عیب و نقص تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید