2 سیستمی که برای راه اندازی یک استارتاپ موفق نیاز دارید

هیچ کس نمی تواند یک کسب و کار نوپا را بدون داشتن یک تیم خوب شروع کند. برای راه اندازی یک استارتاپ موفق غیر از داشتن یک تیم خوب باید قادر باشید با تیم خود به صورت منسجم و ساختاریافته کار کنید.

 

تیم های پشتیبانی

تیم های پشتیبانی برای شرکت های کوچک بسیار مهم و حیاتی هستند. در اینجا بخش های حرفه ای وجود دارد که ممکن است بخواهید از طریق آن ها به دنبال کمک بیشتری باشید:

  • مشاوره مالی و مالیاتی. بنگاه های CPA (حسابدار عمومی گواهی شده) می توانند به شما در گرفتن سفارشات، تعیین حقوق و دستمزد و طرح ریزی و برنامه ریزی دقیق هزینه های مالیاتی پیش بینی شده سه ماهه کمک کنند.
  • بانکداری. از متخصصان و کارآفرینان بپرسید که از چه بانک هایی استفاده می کنند و جوانب مثبت و منفی آن ها چیست. توجه خود را روی آنچه از یک بانک می خواهید متمرکز کنید، خطوط اعتباری، سهولت استفاده از خدمات آنلاین و سرویس های درگاه های پرداخت. اجازه دهید نیازهای شما هنگام تنظیم منابع مالی به اتخاذ تصمیم شما کمک کند.
  • بیمه. مشابه بانک ها، انتخاب شما برای ارائه دهنده بیمه (یا نماینده) باید براساس نیازها و اولویت ها و ترجیحات شما باشد. بررسی کنید و ببینید که به چه نوع خدمات بیمه ای  برای استارتاپ نیاز دارید.
  • پخش. اگر قصد فروش یک محصول را دارید، نیاز به کمک لجستیک دارید، مگر اینکه قصد داشته باشید خودتان وسایل را انبار و ذخیره و حمل کنید. به دنبال یک شرکت پخش که در حمل و نقل محصولات شما تخصص دارد باشید.
  • بازاریابی و فروش. شما برای دستیابی به مخاطبان هدفتان به کمک نیاز دارید، مگر اینکه قبلاً وارد دنیای بازاریابی صنعت خاص خود شده باشید.
  • رسانه های اجتماعی. هر یک از رسانه های اجتماعی برای دسترسی به مشتریان روش خاص خود را دارند. کسی را پیدا کنید که با شبکه های اجتماعی به خوبی آشنا باشد تا بتوانید از تلاش ها و فعالیت های خود در هر پلتفرمی کسب درآمد کنید.
  • تبلیغات. یک متخصص تبلیغات بهترین مکان ها را برای تبلیغ محصول یا خدمات شما بر اساس صنعت و مخاطبان شما می شناسد.

با پذیرفتن اینکه در انجام این کارها به کمک نیاز دارید، می توانید با پرس و جو در مورد مراجعه به این متخصصان، با آن ها ارتباط برقرار کنید.

2 سیستمی که برای راه اندازی یک استارتاپ موفق نیاز دارید
با تیم خود به صورت منسجم و ساختاریافته کار کنید.

سیستم های مالی

در مرحله بعد، می خواهید یک ساختار مدیریتی داخلی در استارتاپ خود ایجاد کنید که به جزئیات بپردازد و آرامش خاطر را برای همه افرادی که در کار دخیل هستند ایجاد کند. با روش ها، ساختارها و ابزارهای مناسب شروع کنید. به عنوان مثال، به این فکر کنید که چگونه می توانید اطلاعات خود را مانند مخاطبین، حسابداری، و غیره دنبال و پیگیری کنید؟ آیا پایگاه داده ها را به تنهایی کنترل می کنید یا از یک CPA یا یک شرکت مالی کمک می گیرید؟ در هر صورت، مطمئن شوید که سیستمی ایجاد می کنید که کلیه سفارشات دریافت شده، از جمله تاریخ دریافت و پرداخت را با اسناد کامل اطلاعات پرداخت ثبت می کند. اگر این کار را خودتان انجام می دهید، می توانید در ابتدا از یک نسخه خانگی ساده (مانند صفحه گسترده اکسل) استفاده کنید. برنامه های کامپیوتری و خدمات آنلاین بسیاری نیز مانند QuickBooks برای سفارش و مدیریت پرداخت در دسترس هستند.

سیستم های مدیریت مالیاتی که به شما کمک می کنند را نصب کنید. یک راه برای انجام این کار، ایجاد یک نقشه پول است که چه میزان پول به شرکت  و استارتاپ جدید شما وارد و از آن خارج می شود. نقشه پول خود را به مشاور مالی نشان دهید. آن ها می توانند به شکل فهرست حساب ها، که تمام راه های کسب و هزینه کردن شما را رمزگذاری می کند، در بیایند. 

 

در اینجا چند نکته دیگر برای راه اندازی سیستم  در یک استارتاپ وجود دارد که به شما کمک می کنند تا بودجه خود را پیگیری کنید:

  • یک حساب جاری اختصاصی برای استارتاپ خود باز کنید. درخواست کارت اعتباری اختصاصی برای کسب و کار خود را بدهید. هیچ وقت وجوه شخصی و تجاری را با هم ترکیب نکنید و در یک جا قرار ندهید.
  • برنامه های پرداخت مالیاتی سه ماهه تنظیم کنید. برای دریافت مشاوره اختصاصی برای شرایط خود، با وکیل و مشاور مالیتان مشورت کنید.
  • در صورت نیاز به جمع آوری مالیات فروش روی کالاها یا خدماتی که ارائه می دهید، با مشاوران خود گفتگو کنید.

به یاد داشته باشید: شیوه های مدیریت پول هوشمند تنها برای کسب و کار شما حائز اهمیت نیست بلکه باعث ایجاد آرامش ذهنی می شود. سوابق مطمئنی از کلیه معاملات مالی را ثبت کنید. با این کار در صورت نیاز، همیشه می توانید به آن ها مراجعه کنید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید