تفاوت مهارت نرم و مهارت سخت

اولین قدم در خود ارزیابی شغلی، شناسایی مهارت هایتان است. طبق تعریف، مهارت چیزی است که شما از طریق تجربه کاری، آموزش یا فعالیت های داوطلبانه آموخته اید. مهارت های شغلی معمولاً به دو دسته مهارت های سخت و مهارت های نرم تقسیم می شوند.

مهارت های سخت شامل دانش و توانایی های خاصی مانند مهارت های فنی و تجزیه و تحلیل داده ها است. مهارت های نرم، بر رفتار و هوش عاطفی مانند ارتباطات و حل مشکلات است.

کارفرمایان وقتی می خواهند یک فرد را برای یک سمت انتخاب کنند، ارزیابی می کنند که آیا مهارت کاندیدای مورد نظر با مهارت مورد نیاز برای آن موقعیت مطابقت دارد یا خیر. آکاهی از مهارت های خود برای اطمینان از پیدا کردن شغل مناسب بسیار مهم است.

هر دو نوع مهارت به یک اندازه مهم و ارزشمند هستند. طبق مطالعه ای که توسط CareerBuilder انجام شد، ۷۷ درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند معتقد بودند مهارت نرم به اندازه مهارت سخت مهم است.

رزماری هافنر (Rosemary Haefner)، معاون منابع انسانی CareerBuilder، می گوید: “هنگامی که شرکت ها داوطلبان شغلی را ارزیابی می کنند، کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که هر دو مهارت را برخوردارند و در هر دو عالی هستند. کسی که نه تنها در یک عملکرد خاص تبحر دارد، بلکه دارای شخصیتی مناسب آن شغل نیز هست. همچنین، برجسته کردن مهارت های نرم که می تواند به کارفرمایان بینشی درباره سرعت سازگاری شما با شرایط و حل مشکلات دهد، اینکه آیا می توان برای به انجام و به پایان رساندن کارها به شما اعتماد کرد و چگونه می توانید دیگران را هدایت کرده و بهشان انگیزه دهید، نیز مهم است.

تفاوت مهارت نرم و مهارت سخت

تعریف مهارت های سخت و مهارت های نرم

مهارت های سخت، مهارت های قابل سنجش و ملموسی هستند که شامل مهارت های فنی هستند. برخی از مهارت های سخت شامل استفاده از یک برنامه خاص کامپیوتری یا کار با یک ماشین یا تجهیزات خاص است. به عنوان مثال، یک پرستار یا یک پزشک مهارت های سختی در استفاده از تجهیزات پزشکی دارند.

 

مهارت های نرم مهارت های غیرقابل سنجش و غیرقابل لمسی هستند که به عنوان “مهارت های اجتماعی” نیز شناخته می شوند. برخی از نمونه های مهارت های نرم شامل نگرش مثبت، برقراری ارتباط، تفکر خلاق، کار گروهی و حل مسأله است.

 

ترکیبی از مهارت های سخت و مهارت های نرم است که مهارت های اساسی شما را تشکیل می دهد، و این همان چیزی است که به شما در حفظ شغل کمک می کند. این مهارت های اساسی با توجه به شغل یا حرفه متفاوت است. آن ها با تجزیه و تحلیل و بررسی وظایفی که کارکنان فعلی آن شغل روزانه انجام می دهند، تعیین می شوند و بر اساس میزان پیچیدگی شان رتبه بندی می شوند.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید