برنامه ریزی برای برگزاری موفق یک کنفرانس آنلاین

استفاده از کنفرانس آنلاین در چند وقت اخیر بسیار محبوب شده است. این کنفرانس ها به صورت آنلاین و در یک محیط تعاملی و جذاب بصری برگزار می شوند. آن ها سازمان ها را قادر می سازند تا با مخاطبان در سراسر جهان صحبت کنند، هزینه های برگزاری این رویداد را کاهش دهند و نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهند.

در حالی که روند سازماندهی کنفرانس های مجازی در حال شتاب گرفتن است، توجه به این امر که آن ها یک جریان زودگذر نیستند ضروری است. طبق گفته های MarTech، تا سال ۲۰۲۱، محتوای ویدئویی ۸۰ درصد از ترافیک جهانی اینترنت را تشکیل می دهد.

علاوه بر این، کنفرانس های مجازی می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا %۷۵ از هزینه های سالانه را پس انداز کنند. مهمتر از آن، آن ها سازگار با محیط زیست هستند و سازماندهی آن ها بدون مشکل و دردسر است. برنامه ریزی یک کنفرانس مجازی آسان است. در اینجا نحوه سازماندهی یک کنفرانس آنلاین موفق آورده شده است.

 

در کنفرانس آنلاین مخاطب هدف را تعریف کنید

اولین مورد در برنامه ریزی کنفرانس آنلاین شما انتخاب مخاطبان هدف است. اگر بدانید چه کسی به حرف های شما گوش خواهد داد، می توانید ساختار کنفرانس را بررسی و ایجاد کنید. شما باید مشخص کنید که مخاطبان شما بیشتر به چه چیزی علاقه دارند و از طریق کنفرانس مجازی شما می خواهند به چه راه حلی دست پیدا کنند.

 

سخنران را پیدا کنید

اگر قصد سخنرانی ندارید و می خواهید کارشناسان شخص ثالث را جذب کنید، پس از تعیین مخاطب باید بلافاصله جستجو را شروع کنید. سخنران باید بر یافتن راه حلی برای مشکل مخاطبان، متمرکز شود. سخنرانی را پیدا کنید که تا حد زیادی با نیازهای مخاطبان هدف شما همسو باشد.

با برجسته کردن مزایای یک کنفرانس مجازی، آن ها را همراه کنید. توضیح دهید که انتظار می رود چه تعداد شرکت کننده حضور داشته باشند و این امر چگونه می تواند بر موفقیت سخنران تأثیر مثبت بگذارد. اگر فرمت کنفرانس اجازه می دهد، می توانید به سخنرانان اجازه دهید محصولات خود را از طریق بستر کنفرانس نیز بفروشند.

 

ساختار را ایجاد کنید

درست مانند یک کنفرانس فیزیکی، کنفرانس مجازی نیز به یک ساختار کاملاً مشخص نیاز دارد. یک کنفرانس باید دستور جلسه ای داشته باشد که نه تنها ساختار را مشخص کند بلکه در جذب شرکت کنندگان بیشتر نیز کمک کند. یک ساختار اساسی شامل سخنرانی افتتاحیه، ارائه ها، سخنرانی های اصلی، وبینارها و مدت زمان تمام فعالیت ها است.

برنامه ریزی برای برگزاری موفق یک کنفرانس آنلاین

یک صفحه فرود تنظیم کنید

یک صفحه فرود برای این کنفرانس آنلاین، با ارائه دستور جلسه و اطلاعات سخنرانان برای  جذب تعداد شرکت کننده بیشتر سودمند خواهد بود. این امر می تواند به جذب افراد بیشتر برای ثبت نام در این رویداد کمک کند. صفحه فرود همچنین می تواند اطلاعاتی را در مورد حامیان مالی رویداد ارائه دهد.

ایجاد یک صفحه ثبت نام برای رویداد در وب سایت می تواند باعث سردرگمی شرکت کنندگان شود و توجه آن ها به سایر بخش های وب سایت را منحرف کند و در نتیجه نرخ ثبت نام برای این رویداد کمتر باشد. بنابراین، باید یک صفحه فرود مستقل برای این رویداد تنظیم شود.

 

رویداد خود را تبلیغ کنید

پس از تنظیم صفحه فرود، زمان آن فرا رسیده که تبلیغ کنفرانس آنلاین را شروع کنید. برخی از راه ها برای تبلیغات مؤثر رویداد شما شامل موارد زیر است.

 

استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند لینکداین و اینستاگرام

با استفاده از لیست ایمیل خود ایمیل های انبوه و گروهی ارسال کنید

یک بنر، پاپ آپ یا اسنک بار که در مورد این رویداد صحبت می کند، به وب سایت خود اضافه کنید

از سخنرانان و شرکای این رویداد بخواهید که این خبر را در شبکه اجتماعی خود قرار دهند

 

کارمندان خود را  برای کنفرانس آنلاین آماده کنید

همه نمی توانند بدون دریافت کمک در یک رویداد مجازی شرکت کنند و یا در یک رویداد شرکت کنند بدون اینکه در مورد آن سوالی داشته باشند. برای کمک به برگزاری یک کنفرانس آنلاین بدون دردسر و آموزنده برای شرکت کنندگان، باید پرسنل خود را برای پاسخگویی به سؤالاتی که توسط شرکت کنندگان در طول رویداد پرسیده می شود آماده کنید.

رویدادهای مجازی با گزینه چت (صوتی / تصویری / متنی) همراه هستند که به شرکت کنندگان این امکان را می دهد با برگزارکنندگان رویداد هر طور که دوست دارند تعامل داشته و سؤالات و مشکلات شان را برطرف کنند.

انتخاب افرادی از تیم خود و آموزش آن ها برای استفاده مؤثر از بستر آنلاین برای پاسخگویی به سؤالات، به افزایش تجربه افراد کمک می کند و شما را قادر می سازد کنفرانس مجازی موفقیت آمیزی را برگزار کنید.

 

کنفرانس  آنلاین خود را آنالیز کنید

همان طور که قبلاً بیان شد، به احتمال زیاد شما باید دوباره از این روش استفاده کنید. اما برای این منظور، شما باید چگونگی برگزاری کنفرانس خود را برای بهبود کنفرانس آینده تحلیل کنید. کنفرانس  آنلاین خود را ذخیره کنید و چندین بار آن را تماشا کنید. مشخص کنید که چه مواردی باید اصلاح شود و چگونه می توانید شرکت کنندگان بیشتری را جذب کنید.

 

نتیجه

کنفرانس آنلاین نه تنها فرصتی برای محبوبیت پروژه / شرکت فراهم می کند بلکه زمینه را برای دستیابی به یک مزیت واقعی مالی از نظر صرفه جویی در هزینه فراهم می کند. از این رو، تاکنون شما متوجه شده اید که چرا پروژه یا کسب و کار شما به یک کنفرانس مجازی احتیاج دارد. همین امروز اقدام به برگزاری اولین کنفرانس مجازی خود کنید و شاهد مزایای آن کسب و کار خود باشید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید