برنامه ریزی برای شکست

اگرچه داشتن رویای بزرگ بسیار مهم است، اما ضروری است که برای شکست نیز برنامه ریزی کنیم. بیش از ۹۰ درصد استارت آپ ها شکست می خورند.

و در صورتی که اقدامات شما موفقیت آمیز نباشد پی بردن به این موضوع از همان ابتدای کار، شما را از نظر فکری، روحی و مالی آماده می کند.

 

برای شکست برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی برای شکست شما را منفی یا بدبین نمی کند. این کار شما را باهوش می کند. اول اینکه، یک تفاوت بزرگ بین آماده شدن برای شکست و فکر کردن به اینکه شکست خواهید خورد، وجود دارد. دومی بسیار ناامید کننده است و رشد و پیشرفت را محدود می کند.

از طرف دیگر، مورد اول در مورد فکر کردن درباره تمام احتمالاتی است که ممکن است رخ دهد. از برخی جهات، حتی می تواند کارآفرینان را به پیشرفت ترغیب کند زیرا آماده بودن ترس را از بین می برد و شما را به ادامه کار ترغیب می کند.

باید همیشه برای بدترین حالات برنامه ریزی کرد، البته با در نظر گرفتن این موضوع که چگونه ممکن است بر اعضای تیم و زندگی آن ها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، باید پیش از این فکر کنیم: اگر یکی از بزرگترین مشتری های خود را از دست بدهیم چه می شود؟ چه تأثیری بر گردش مالی و روحیه شرکت ما دارد و سرمایه گذاران در مورد چشم انداز شرکت چه نظری دارند؟

فکر کردن در مورد این سناریوها دشوار است، اما ضروری است که برای آن برنامه ریزی کنیم. در بعضی موارد، برنامه ریزی برای شکست به شما کمک می کند تا چالش ها را پیش بینی کنید، بنابراین می توانید از بروز آن ها جلوگیری کنید.

 

درباره شکست با خود صادق باشید

علاوه بر این، صادق بودن با خود و فکر کردن در مورد شکست احتمالی شما را قادر می سازد اشتباهاتی را که در کسب و کار خود مرتکب می شوید شناسایی کنید، بنابراین می توانید در طول مسیر سریع تر آن ها را اصلاح کنید.

برنامه ریزی برای شکست

این کار به شما کمک می کند تا هدفمندتر باشید. شروع و اداره یک کسب و کار می تواند یک تجربه بسیار عاطفی باشد. به هر حال شرکت شما “کودک” شماست و چیزی است که شما علاقه و اشتیاق زیادی در آن گذاشته اید. وادار کردن خود به آمادگی برای بدترین شرایط می تواند کمک کننده باشد.

 

فکر کردن به شکست به شما چشم انداز بیشتری می دهد

چگونه؟ برنامه ریزی برای شکست یا فکر کردن به استراتژی خروج شما را وادار می کند تا به واقعیت ها و احتمالات ناخوشایند (هر چقدر هم دشوار باشد) نگاه کنید، در نتیجه شما را قادر می سازد تحلیلی و هدفمندتر باشید.

همچنین چشم انداز بیشتری به شما می دهد زیرا به شما این امکان را می دهد که از منظر سرمایه گذاران یا مشتریان خود به آن نگاه کنید. با این کار به ایده هایی جدیدی دست پیدا کنید.  حتی از اشتباهاتی که احتمال داشته مرتکب شوید هم اجتناب  می کنید.

 

درک شکست شما را هوشیار تر می کند

درک و تشخیص اینکه ممکن است شکست بخورید شما را هوشیار نگه می دارد. تصدیق احتمال عدم موفقیت از آسوده خاطر بودن و راضی بودن شما از خودتان جلوگیری می کند. آگاهی به این امر که در هر مرحله ای ممکن است اقدامات شما به نوعی اشتباه انجام شود، شما را از توقف در دستیابی به موفقیت های خود بازمی دارد، این بدان معناست که شما تلاش بیشتری می کنید و اجازه نمی دهید موفقیت منجر به تکبر و غرور شود.

هرگز بیش از حد از خود راضی نباشید. به یاد داشته باشید که ساختن یک شرکت سال ها زمان می برد و یک اشتباه ساده باعث می شود تمام تلاش هایتان بی نتیجه بماند. این را هرگز فراموش نکنید. مهم است که متمرکز و مشتاق بمانید.

برنامه ریزی برای شکست، پیش رفتن در مسیر را آسان تر می کند. در صورت مواجه شدن شرکت شما با یک شرایط دشوار، آماده سازی می تواند کمک کند تا رو به رو شدن با آن آسان باشد.

 

هیچ کس نمی خواهد با کلمه مخوف شکست رو به رو شود، اما حتی موفق ترین کارآفرینان نیز شکست را تجربه می کنند. این بخشی از روند کار است. و چه کسی می داند؟  شکست حتی می تواند به عنوان پایه و اساس چیزی بسیار بزرگتر و بهتر عمل کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید