اهمیت علم داده برای کسب و کارها

دانش در تجارت به منزله قدرت است و داده ها سوختی هستند که این قدرت را ایجاد می کنند. توانایی استفاده از قدرت این داده ها از طریق علم داده بسیار ارزشمند است. علم داده از روش ها، فرایندها، الگوریتم ها و سیستم های علمی برای استخراج دانش از داده ها استفاده می کند و استفاده از این داده ها برای تصمیم گیری های اساسی یک روش کلیدی استراتژیک برای هر کسب و کار است.

 

اتخاذ رویکردی تحلیلی بر اساس اعداد، حقایق و آمار می تواند راه حل معقولی را ارائه دهد. به دلیل اطلاعات و بینش هایی که علم داده می تواند ارائه دهد، هر چه می گذرد کسب و کارهای بیشتری از قدرت علم داده برای تصمیم گیری مبتنی بر شواهد، ارتقا آموزش کارمندان و درک مشتریان خود استفاده می کنند. سرمایه گذاری در یک متخصص علم داده یا فناوری علم داده می تواند از طریق این پنج روش ارزش کسب و کار شما را افزایش دهد:

 

  1. تصمیم گیری بهتر با شواهد کمی و قابل سنجش

داده ها باید در اختیار تصمیم گیرندگان هر شرکتی باشند. این موضوع می تواند در بعضی مواقع مشکل ساز باشد، زیرا تقریباً %۸۰ از کل داده ها بدون ساختار هستند و برای کسب بینش در مورد این داده ها به ابزارهای تحلیل پیش گویانه نیاز است. با جمع آوری و تحلیل اعداد و آمار از طریق علم داده، کسب و کار شما می تواند مدل های پیش بینی کننده ای را برای شبیه سازی احتمالات مختلف ایجاد کند.

 

با این کار، کسب و کارها می توانند بیاموزند که کدام راه حل را برای کسب بهترین نتیجه ممکن اتخاذ کنند، و در نهایت اقدامات منطقی و بهترین حالت برای بهبود عملکرد آن ها تعیین می شود. به علاوه، با ثبت متریک های عملکرد و تجزیه و تحلیل آن ها در طول زمان، شرکت شما در تصمیم گیری بر اساس روندهای تکرار شونده هوشمندتر و کارآمدتر می شود.

 

  1. بهبود توسعه محصول توسط علم داده

روش های علم داده می توانند داده های پیشین را بررسی کنند، بازار را تجزیه و تحلیل کنند و در نهایت، توصیه کنند که محصول یا خدمات شما در چه زمان و مکانی بهترین فروش را دارند. این می تواند به یک شرکت کمک کند تا درک کند که چگونه محصولش به دیگران کمک می کند و در صورت لزوم، فرایندهای فعلی کسب و کار را تغییر دهد.

 

این تجزیه و تحلیل و بازخورد مداوم که با استفاده از علم داده حاصل می شود، درک عمیقی از پاسخ بازار به محصولات و خدمات شرکت شما فراهم می کند. با نگاهی دقیق به این که چطور بیشترین استفاده و استقبال از محصول شما صورت می گیرد، می توانید در مدل خود تجدید نظر کنید تا اطمینان حاصل کنید که راه حل هایی که مشتریان شما به آن نیاز دارند را ارائه می دهید.

اهمیت علم داده برای کسب و کارها

  1. استخدام بهترین استعداد

استخدام می تواند یک کار دشوار و طاقت فرسا باشد، اما با علم داده، این فرآیند سریع تر و دقیق تر می شود. با وجود تمام نقاط داده موجود در زمینه استعدادها به واسطه شبکه های اجتماعی، پایگاه داده های شرکت و سایت های کاریابی، شرکت ها می توانند از این نقاط داده استفاده کنند و از روش های تحلیلی برای یافتن کاندیدهایی که مناسب ترین افراد برای سازمان هستند استفاده کنند.

 

استخراج این داده ها در مورد متقاضیان شما به معنای یافتن کارمندانی است که واقعاً متناسب با فرهنگ شرکت شما باشند و تنها روی کاغذ خوب به نظر نرسند. این امر به ویژه در صورتی که تعداد متقاضیان زیاد است و می خواهید در بازه ی زمانی کوتاه فرد مورد نظر را بیابید و استخدام کنید، از اهمیت بیشتری برخوردار است. کار هوشمندانه تر و نه سخت تر از طریق روش های علم داده می تواند این اطمینان را به شما بدهد که آن پوزشن را با واجد شرایط ترین نامزد پر می کنید.

 

  1. آموزش کارکنان با  استفاده از علم داده

حتی با داشتن کارکنان مناسب، آگاه و به روز نگه داشتن همه ی آن ها می تواند کاری سخت و دلهره آور باشد. علم داده می تواند بینش هایی که کارمندان شما باید از آن آگاهی داشته باشند را ایجاد کند. از بینش و دانش به دست آمده می توان برای وارد کردن اطلاعات در نرم افزار مدیریت پایگاه دانش آنلاین یا نرم افزار مدیریت اسناد فناوری اطلاعات که حاوی دانش و اطلاعات مهم و حیاتی برای کارمندان است، استفاده کرد.

 

با جمع آوری داده های سخت و ارائه آمار و حقایقی برای کارمندان که می توانند در هر زمان به آن ها دسترسی داشته باشند، شما یک تیم هوشمند و با درایت ایجاد می کنید که می تواند از این بینش ها برای پیشبرد و پیشرفت کسب و کار استفاده کند.

 

  1. یافتن مخاطبان هدف خود

تخمین زده می شود که ما تقریباً روزانه ۲.۵ میلیارد گیگابایت داده تولید می کنیم. با استفاده از این حجم در حال افزایش داده، جمع آوری آنچه برای مشتریان و کسب و کار شما مهم است می تواند یک مشکل باشد. هر داده ای که شرکت شما از مشتریان تان جمع می کند – اعم از لایک های شبکه های اجتماعی، بازدید از وب سایت یا نظرسنجی از طریق ایمیل – حاوی داده هایی است که می تواند برای درک مؤثرتر مشتریان شما تجزیه و تحلیل و بررسی شود.

 

با استفاده از علم داده با اطلاعاتی که مشتری شما ارائه می دهد، می توانید نقاط داده را با هم ترکیب کنید تا بینش لازم برای اینکه مخاطبان خود را به طور موثرتری هدف قرار دهید را به دست آورید. این بدان معنی است که شما می توانید خدمات و محصولات را متناسب با گروه های خاص در نظر بگیرید. به عنوان مثال یافتن ارتباط بین سن و درآمد می تواند به شرکت شما کمک کند تبلیغات یا پیشنهادات جدیدی را برای گروه هایی ارائه دهید که احتمالاً قبلاً در دسترس نبوده اند.

 

پیاده سازی متدولوژی علم داده در کل کسب و کار شما می تواند به روش های مختلف در تصمیم گیری، استخدام، آموزش، بازاریابی و موارد دیگر کمک کند. تجزیه و تحلیل داده ها می تواند منجر به تصمیم گیری آگاهانه شود که به شرکت شما این امکان را می دهد که از راه های هوشمندانه و استراتژیک رشد کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید