اهمیت رضایت مشتری

تعریف رضایت مشتری: اندازه گیری و ارزیابی ای است که میزان تجربه مشتری از محصولات، خدمات و توانمندی ها و امکانات یک شرکت را تعیین می کند. اطلاعات مربوط به رضایت مشتری می تواند به شرکت در تعیین چگونگی بهبود یا تغییر محصولات و خدماتش کمک کند.

تمرکز اصلی یک سازمان باید جلب رضایت مشتریان خود باشد. این امر در مورد شرکت های صنعتی، کسب و کارهای خرده فروشی و عمده فروشی، ارگان های دولتی، شرکت های خدماتی، سازمان های غیرانتفاعی و هر زیرگروهی در یک سازمان صدق می کند.

در حالی که بسیاری از معیارهای دیگر وجود دارد که باید هنگام مدیریت هر نوع کسب و کاری مورد توجه قرار گیرد، رضایت مشتری یکی از ساده ترین و بدیهی ترین این معیارهاست. اگر مشتریان خود را راضی نکنید، آن ها شما را ترک خواهند کرد و به همین سادگی ورشکست خواهید شد.

 

چرا رضایت مشتری مهم است؟

راضی نگه داشتن مشتریان فعلی از اهمیت زیادی برخوردار است. به دست آوردن مشتری جدید ۵ تا ۲۵ برابر گرانتر از نگهداری مشتری فعلی است.

رضایت مشتری، اطلاعاتی بیش از اینکه آیا مشتریانتان از خدماتی که ارائه می دهید راضی هستند یا خیر، به شما ارائه می دهد. در Saas (نرم افزار به عنوان سرویس)، رضایت مشتری (همراه با سایر معیارها مانند شخص خالص مروجان) شاخص های مهم سلامت اکانت هستند.

مشتریان راضی به احتمال زیاد میزان استفاده از محصول شما را افزایش داده و آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

اگرچه ارائه یک خدمات عالی می تواند منابع، وقت و هزینه اضافی را در بر داشته باشد، اما اگر این کار را درست انجام دهید این امکان را برای شما فراهم می کند که متمایز باشید، در بین مشتریان آینده وجهه خوبی داشته باشید و مشتریان فعلی را ترغیب به خرید مجدد از کسب و کار خود کنید. به یاد داشته باشید، جذب مشتری جدید شش برابر گران تر از حفظ مشتری فعلی است!

اهمیت رضایت مشتری

چگونه ارزیابی رضایت مشتری را شروع کنیم؟

روش های بسیاری وجود دارد که می توانید میزان رضایت مشتریانتان از محصول / خدمات خود را اندازه گیری کنید. می توانید هر بار که مشتری با شما تماس می گیرد، از او بخواهید میزان رضایت خود را اعلام کند.

حتی اگر رضایت مشتری تحت تأثیر عوامل زیادی (بیشتر شاخص های محصول) باشد، متخصصان می گویند ارائه خدمات عالی به مشتریان می تواند تا حد زیادی رضایت مشتریان را تضمین می کند.

تلاش کنید تا چندین معیار دیگر را برای ارزیابی میزان بهره وری و نتایج بررسی کنید.

تنها بر روی برآوردن انتظارات مشتریان خود تمرکز نداشته باشید. همیشه به دنبال راه هایی برای ارائه خدمات بیشتر و اطمینان از اینکه افراد هنگام تعامل با ما و پس از آن احساس رضایت و خوشحالی خواهند داشت، باشید.

 

تیم های پشتیبانی حلال مشکلات هستند

وقتی بتوانیم منابع لازم را فراهم کنیم و مسئله ای که مشتری را آزار می دهد برطرف کنیم، به راحتی می توان گفت که از سوی آن ها به طور مثبت ارزیابی خواهیم شد. یکی از مهم ترین فاکتورها، توانایی ایجاد احساس رضایت در مشتریان است حتی اگر نتوانیم مشکلات آن ها را (به دلیل محدودیت های محصول، باگ ها یا هر دلیل دیگری) حل کنیم.

 

فکر می کنید بزرگترین چالش ها در ارائه خدمات به مشتری که باعث ناراحتی افراد می شود چیست؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید