انتخاب استراتژی رشد

سرمایه گذاران بالقوه ای که طرح کسب و کار شما را می خوانند، مایلند در مورد استراتژی رشد شما (اینکه چگونه می خواهید کسب و کار خود را پس از راه اندازی و شروع آن را توسعه دهید) بدانند.

استراتژی رشد شما چیزی بیش از نشان دادن چگونگی رشد درآمد شما است. این بخش از طرح کسب و کار شما در مورد اثبات این که شما برنامه ای برای ارائه محصول خود به مشتریان و بازارهای جدید و حتی معرفی محصولات جدید دارید، اشاره می کند.

هدف واضح در ترسیم استراتژی رشد شما این است که نشان دهید چگونه این اقدامات فروش را افزایش می دهد. این امر می تواند به روش های مختلفی اتفاق بیفتد.

 

انتخاب چندین مکان برای استراتژی رشد

اگر کسب و کار شما نیاز به حضور خرده فروشی دارد، مشخص کنید که در چه مکان هایی می خواهید فروشگاه های دیگری باز کنید و استراتژی جغرافیایی شما چیست. تصور نکنید که تنها به این دلیل که محصول شما از نظر منطقه ای موفق است می تواند در سطح وسیع تر نیز موفق باشد.

 

جذب مشتری جدید در استراتژی رشد

هنگامی که به مشتریان اصلی خود دست یافتید، چه افراد دیگری ممکن است به محصولات شما علاقه مند باشد؟ اگر شرکتی B2C هستید، به ارائه خدمات B2B و بالعکس فکر کنید. به عنوان مثال فروشگاه های لوازم تحریر در تأمین نیازهای افراد و همچنین صاحبان کسب و کارهای کوچک بسیار موفق عمل کرده اند.

 

محصولات جدید

محصولات جدید یک روش بدیهی برای افزایش فروش است، اما انتشار آن ها اغلب ضعیف انجام می شود. درباره برنامه خود برای معرفی محصولات یا خدمات جدید در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت گفت و گو کنید. این ها می تواند تغییراتی در محصول اصلی شما یا پیشنهادهای کاملاً جدید باشد.

انتخاب استراتژی رشد

فرانشیز

رستوران ها اغلب به فرانشیز روی می آورند و این برای بسیاری از صنایع نیز گزینه ای شدنی و امکان پذیر است. زمانی که محصول شما سازگار باشد و مشتریان انتظارات مشخصی در مورد برند شما دارند، فرانشیز بهترین عملکرد را دارد.

 

توسعه آنلاین

برای افزایش فروش خود چگونه از اینترنت استفاده خواهید کرد؟ آیا محصول خود را در وب سایت شرکتتان خواهید فروخت، با یک خرده فروشی آنلاین شریک می شوید یا برای ایجاد آگاهی از برند تبلیغات آنلاین انجام می دهید؟ استفاده از وب برای فروش محصول تان اجباری نیست، اما استراتژی رشد شما باید شامل یک عنصر آنلاین باشد.

 

بازاریابی خلاق

به بخش بازاریابی طرح کسب و کار خود نگاهی دوباره بیندازید. اگر قبلاً در آن بخش به جنبه های استراتژی رشد کسب و کار خود پرداخته اید، می توانید از آن برای تشریح توسعه خود استفاده کنید و سپس به بخش بازاریابی خود به عنوان یک ابزار پیاده سازی مراجعه کنید.

 

کاهش هزینه ها در استراتژی رشد

هرچه بیشتر تجارت کنید، بیشتر می توانید از منحنی های یادگیری و صرفه جویی به مقیاس بهره ببرید. منحنی های یادگیری به شما این امکان را می دهند که با کسب تجربه کارآیی و بهره وری بیشتری داشته باشید. صرفه جویی به مقیاس به کاهش ​​هزینه در طول زمان اشاره دارد.

 

اکتسابات

گزینه نهایی برای دستیابی به رشد از طریق اکتسابات است. این گزینه بعد از راه اندازی و آماده شدن استارتاپ شما برای توسعه در بازارهای دیگر، وارد عمل می شود. در این مرحله، ممکن است بخواهید بررسی کنید کدام شرکت ها اهداف ایده آلی برای اکتساب دارند. به دنبال شرکت هایی بگردید که متناسب با محصول و روش های توزیع شما باشند، اما در عین حال فرصت های جدیدی برای رشد ارائه می دهند.

 

منبع:

www.thebalancesmb.com

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید