استراتژی کارآفرینان موفق

در فضای کسب و کار امروز که پیوسته در حال تغییر است، کارآفرینان می توانند به راحتی تحت فشار قرار گیرند. با این وجود، تمرکز روی اهداف بسیار مهم است. حتی با وجود یک استراتژی عالی، هر کارآفرین باید این شش کار را انجام دهد تا موانعی که در مسیر موفقیت وجود دارد را از میان بردارد:

 

  1. درباره رقبا اطلاعات کسب کنید.

شما به عنوان یک کارآفرین باید بدانید که رقبای شما چه کسانی هستند. همچنین باید محصول یا خدماتی که رقیبتان ارائه می دهد را بررسی کنید.

این آگاهی به شما کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را بهتر در بازار معرفی کنید، حتی می توانید از نقاط ضعف رقبا به نفع خودتان استفاده کنید.

 

  1. مراقب دخل و خرج خودتان باشید.

کارآفرین ها باید تا آنجا که ممکن است هنگام خرج کردن بااحتیاط عمل کنید تا بتوانند از پس موانعی که ممکن است در مسیر خود با آن ها روبرو شوند، بربیایند.

 

  1. درباره محصولات و خدمات جدید تحقیق کنید.

محصولات یا خدمات نوظهوری را که می توانند عملکرد شرکت شما را بهبود بخشد، بررسی کنید.

آگاهی و اطلاعات لازم را به دست آورید. آیا شما از مزایای تمام فناوری های ارائه شده استفاده می کنید؟ آیا اپلیکیشنی وجود دارد که بتواند به شما در مدیریت کارآمدتر زمان تان کمک کند یا سرویسی که به شما این امکان را بدهد تا کارهای ساده را به دیگران محول کنید تا زمان بیشتری را برای پروژه های مهم آزاد کنید؟

6 استراتژی کارآفرین های موفق

  1. در کارآفرینی از همان ابتدای کار بازارهای بزرگ را هدف قرار ندهید.

در ابتدای کار از انتخاب بازارهای بزرگ خودداری کنید. با لحاظ کردن سه نکته ای که در ادامه اشاره خواهیم کرد، بازاریابی نیچ می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد:

  • با ارائه محصول یا خدماتی جدید و جذاب، نیازهای منحصر به فرد بازار را برآورده کنید.
  • به زبان بازار صحبت کنید و مسائل و موضوعات مهم و اصلی آن را درک کنید.
  • زبان شما باید حتی در جنبه های جزئی یک کمپین بازاریابی مانند شعار تبلیغاتی شرکت با آن بازار هدف هماهنگ باشد.

 

  1. به انتقادات و پیشنهادات مشتری گوش دهید و خود را با آن ها مطابقت دهید.

کارآفرین ها تنها زمانی می توانند کسب و کار خود را توسعه دهند که به بازخورد مشتری گوش دهند. اگر یک مشتری محصول شما را دوست نداشته باشد ممکن است معنای خاصی نداشته باشد، اما اگر این مورد برای بسیاری از آن ها صادق است و به دنبال ویژگی های دیگری هستند، به آن ها گوش دهید و آماده سازگار کردن خود با آن درخواست ها باشید.

فرقی نمی کند چه در حال تطبیق برنامه بازاریابی خود باشید، چه در حال ساده سازی یک محصول یا پاسخ به تمایلات جدید، در تمام مراحل کارآفرینی به بازخورد مشتری توجه کنید.

 

  1. به عنوان یک کارافرین به تغییر پاسخ دهید.

در کسب و کار تغییر امری اجتناب ناپذیر است و افرادی که قادر به پاسخگویی هستند انعطاف پذیر هستند.

یک کارآفرین باید آماده پذیرش تغییر باشد و بر اساس آن عملیات تجاری را تطبیق دهد. انعطاف پذیر باشید اگر محصول یا خدمات شما نیاز به تغییر دارد، تأمل نکنید. عدم سازگاری با شرایط می تواند منجر به از دست دادن مشتری، سود و حتی ورشکستگی کسب و کار شود.

جهان به سرعت در حال تکامل است. حتی شرکت کارآفرینی که یک سال پیش تأسیس شده است نیز می تواند جهان امروز را تغییر دهد.

 

منبع:

www.entrepreneur.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید